EHBO basismodule: omgaan met noodsituaties

Omschrijving vorming

Overal kunnen medewerkers geconfronteerd worden met noodsituaties. Of het nu gaat om een PWA-medewerker, dienstencheque-werknemer, poetshulp of verzorgende, hun reactie zal het verschil uitmaken voor het slachtoffer.

Doelstelling

De deelnemers leren omgaan met zowel levensbedreigende situaties, als de minder erge “huis-, tuin- en keukenongevallen”.

Inhoud

  • Het correct benaderen van een noodsituatie met aandacht voor de eigen veiligheid, die van het slachtoffer en de omstanders.
  • Een juiste inschatting van de situatie (al dan niet levensbedreigend)
  • Het correct verwittigen van de juiste hulpdiensten

Doelgroep

Medewerkers Dienstencheques
Lesuren
sessie van 3 u
sessie van 4 u
Deelnemers
Maximum 20
Locatie
vorming op uw locatie
Erkeningsnummer
E156 - 27/07/2010 (sessie van 3 u)
E691 - 20/09/2013 (sessie van 4 u)

Hoe een vorming aanvragen?

Privacyoverzicht

Deze site maakt gebruik van cookies, zodat wij je de best mogelijke gebruikerservaring kunnen bieden. Cookie-informatie wordt opgeslagen in je browser en voert functies uit zoals het herkennen wanneer je terugkeert naar onze site en helpt ons team om te begrijpen welke delen van de site je het meest interessant en nuttig vindt. Bekijk hier het privacy beleid.