Een confrontatie met discriminatie?

Omschrijving vorming

Al dan niet bewust worden er door klanten regelmatig discriminerende uitspraken gedaan. Niet elke medewerker staat sterk genoeg in zijn schoenen om zich hier tegen te verweren of weet hoe hij/zij dit moet kaderen. Vaak worden zulke opmerkingen mee naar huis genomen en heeft het invloed op de privésfeer. De eigenwaarde krijgt een flinke deuk en het werkplezier is ver te zoeken.

Wat is discriminerend gedrag en hoe kunnen we op een constructieve wijze met onze klant hierover communiceren? Gaan we in de tegenaanval of laten we alles over ons heen komen? Op welke manier kunnen we kwetsende opmerkingen interpreteren? Door welke bril keken we op het moment van de opmerking? Welke bril had mijn cliënt op die dag? Hebben we eenzelfde kijk op de maatschappij? Was het de bedoeling van de klant om ons te kwetsen of was de opmerking in zijn ogen helemaal niet discriminerend?

In deze vorming zoeken we een antwoord op al deze vragen. We leren hoe discriminerend gedrag tot stand kan komen en hoe we hiermee op een positieve manier kunnen omgaan.

Doelgroep

Personeel Aanvullende Thuiszorgdiensten (poetshulpen, enz.)
Verzorgend personeel in gezinnen
Verzorgenden, zorgkundigen, verpleegkundigen in WZC
Lesuren
3 uur
Deelnemers
Maximum 20
Locatie
vorming op uw locatie

Hoe een vorming aanvragen?