EHBO basismodule: omgaan met noodsituaties

Omschrijving vorming

Overal kunnen medewerkers geconfronteerd worden met noodsituaties. Of het nu gaat om een PWA-medewerker, dienstencheque-werknemer, poetshulp of verzorgende, hun reactie zal het verschil uitmaken voor het slachtoffer.

Doelstelling

De deelnemers leren omgaan met zowel levensbedreigende situaties, als de minder erge “huis-, tuin- en keukenongevallen”.

Inhoud

  • Het correct benaderen van een noodsituatie met aandacht voor de eigen veiligheid, die van het slachtoffer en de omstanders.
  • Een juiste inschatting van de situatie (al dan niet levensbedreigend)
  • Het correct verwittigen van de juiste hulpdiensten

Doelgroep

Medewerkers Dienstencheques
Lesuren
sessie van 3 u
sessie van 4 u
Deelnemers
Maximum 20
Locatie
vorming op uw locatie
Erkeningsnummer
E156 - 27/07/2010 (sessie van 3 u)
E691 - 20/09/2013 (sessie van 4 u)

Hoe een vorming aanvragen?