Medische urgenties

Omschrijving vorming

Een diabetespatiënt wordt plotseling onwel en valt op de grond, hoe reageer ik? Welke actie moet ik ondernemen om erger te voorkomen? Een cliënt met epilepsie krijgt een aanval. Wat moet ik doen en wat mag ik juist niet doen? Wanneer moet ik de hulpdiensten bellen? Zowel binnen de residentiële setting als in de werkomgeving kunnen medewerkers geconfronteerd worden met deze situaties. Of het nu gaat om een PWA-medewerker, een poetshulp of verzorgende, hun reactie kan een wereld van verschil uitmaken voor het slachtoffer…

Doelstelling

Het bewust en efficiënt kunnen beoordelen en hulp verlenen bij plotselinge aandoeningen als gevolg van diabetes, cva, infarct, astma,

Inhoud

  • Aanleren van een gepaste attitude naar aanleiding van een concreet ziektebeeld

Doelgroep

Verzorgend personeel in gezinnen
Verzorgenden, zorgkundigen, verpleegkundigen in WZC
Personeel Aanvullende Thuiszorgdiensten (poetshulpen, enz.)
Poetshulpen & praktisch uitvoerend personeel in WZC
Medewerkers Dienstencheques
Andere (mantelzorgers, vrijwilligers, administratief personeel)
Leidinggevenden en stafmedewerkers
Lesuren
1 sessie
Deelnemers
Maximum 20
Locatie
vorming op uw locatie

Hoe een vorming aanvragen?